20 Ekim 2010 Çarşamba

FATİH TERİM'DEN FRANZ BECKENBAUER OLUR MU?

“Fatih Terim nasıl bir Galatasaray’a ne şekilde gelir?” demiştim. Tabii ki gelip gelmeyeceğinin cevabı sorunun içinde gizliydi. Galatasaray ne kadar zor durumda olursa olsun, Fatih Terim bu Galatasaray’ın başına geçmezdi. Bugün de ondan gelecek haberi bekledim ve gelen haber beni yanıltmadı. Öncelikle Fatih Terim’in, başında teknik direktör olan bir takımın başına geçmediğini biliyoruz. Sezon başında bu takımın başında olmadığı ve bu takımı kendisi kurmadığı için, alınacak başarısızlığı üstlenmek istediğini sanmıyorum. Ve tabii ki bu hafta oynanacak bir Fenerbahçe maçı var. Bu maçın da büyük ihtimalle kaybedileceğini ve sonrasında muhatap olacağı durumları düşünürsek, neden bu uzun mücadeleye 1-0 mağlup başlasın ki?

Bahsetmek istediğim asıl konu, Fatih Terim’in Galatasaray’da artık teknik direktör değil, çok daha fazlası olacağıdır. Fatih Terim ileride Galatasaray’ın Franz Beckenbauer’i olmak istiyor. Türkiye’de bu kapasitede, futboldan gelmiş bir başkan yok. Ama inanıyorum ki, onun kafasındaki düşünce bu. Zaten kimseye hesap vermeyi sevmeyen bir insan olduğunu düşünürsek, bütün kulübün kontrolünü elinde tutup, gerektiğinde de sahaya inecek (yıllar önce Franz Beckenbauer de Bayern München’in başına tekrar geçmişti). Oyuna çok hakim olduğu için, takımın da üzerindeki etkisini daima hissettirecek. Galatasaray Spor Kulübü böyle bir düzene geçmekte çok sıkıntı çekmez. Bunun adına kulüp başkanlığı, sportif direktörlük veya futbol şube sorumluluğu, ne isterseniz diyebilirsiniz. Bu benim kişisel düşüncemdir. Olmalı mı, bilemiyorum. Ama Galatasaray’ın yönetimsel anlamda bugünkünden farklı olmak zorunda olduğu kesin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder