17 Ocak 2012 Salı

"ZİHNİYETİNİZE LANET, VİCDANINIZA MÜEBBET!"

İnsan doğup da aklı düşünmeye elverişli hale geldiğinde ilk bakması gereken, hangi eylem ve boylam aralığında doğduğu olmalıdır. Ben güzel bir yılda, güzel bir ülkede doğduğumu zannediyordum. Ama yıllar geçtikçe bu ülkenin geleceğine ilişkin umudum azalmakta. Aklım erdiğinde gördüğüm ilk devlet başkanı Kenan Evren'di. 12 Eylül 1980 öncesi ülkenin durumunu tekrar anlatmaya gerek yok. Aklımın ermesinden yaklaşık 25 yıl geçti. Bugün 94 yaşında olan Kenan Evren yargılanarak vicdanlar rahatlatılmaya çalışılıyor. Neyse diyorum ve geçiyorum.

Ortaokula gidiyordum. Uğur Mumcu'nun evinin bir alt sokağında oturuyorduk. Sessiz bir pazar günü birden neye uğradığımızı şaşırtan bir patlama yaşandı. Küçüktüm. Neden olduğunu anlamıyordum. Ama yıllar geçtikçe Uğur Mumcu'nun ne kadar önemli ve değerli bir insan olduğunu algılamamla devlete olan bakış açım değişmeye başladı. Ülke olarak boşa harcadığımız 90'ların sebepleri bugün sorulmaya çalışılıyor. Ama soran kim? O günlerin hesabını soran zihniyet, bugün kendi karanlık dünyasını yaratıyor. Bizi de bu dünyada yaşamaya mahkum ediyor. Yıl 2012. Bugün 5 yıldır süren Hrant Dink davasının sonucu açıklandı. Bu ülkede yaşayan Ermeni bir gazetecinin kaderi iki gencin o günkü ruh halinin elindeymiş. Ben açıklanan karardan bunu anladım.

Bu davanın ve gelmiş geçmiş bütün faili meçhullerin sonucuna bakıp "Bana ne?" diyen zihniyet! Bu ülkede yolda yürürken sebepsiz yere arkandan vurulup ölebilirsin. Seni kollamasını beklediğin devletin seni vuranlardan bunun hesabını sormaz. Senin ve sevdiklerinin içi acır. Adın bir kayıt defterinin üzerindeki birkaç çizikten ibarettir.

Bütün bu olayların gerçekleştiği ülke %99'unun müslüman olmasıyla övünüyor. İnsana insan olduğu için değer verilmesini öğütleyen bir inancın böyle temsilcileri olamaz. Hep neden büyük ülke olamadığımızı tartışıyoruz ya! Toprağın altında bu kadar fazla haksız yere yatan insan oldukça, seni korumasını beklediklerin en büyük korkun oldukça, hiçbir şekilde mutlu olamayacaksın. Kıyametin ne zaman kopacağını tabii ki bilemeyiz, ama bu toplumun önemli bir kesiminin zihniyetinde lanet, vicdanına müebbet olduğu sürece, bize öbür dünya da dar gelecek!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder